Pradinio ugdymo tobulinimas

Ugdymo plėtotės centro vykdomas projektas  PRADINIO UGDYMO TOBULINIMAS finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1–2.2-ŠMM-02-V priemonę „Bendrojo lavinimo, profesinio mokymo institucijų ir aukštųjų mokyklų pedagoginio personalo kvalifikacijos tobulinimas“.

 

  Projektas – sudėtinė Mokyklų tobulinimo programos (MTP plius) dalis ir yra įgyvendinamas pagaldvišalę finansavimo ir administravimo sutartį, pasirašytą 2011 m. spalio 10 d. Europos socialinio fondo agentūros ir Ugdymo plėtotės centro. Projekto įgyvendinimo trukmė – treji metai.

  Projekto įgyvendinimo laikotarpis:
2011 m. spalio 10 d. –  2014 m. spalio 9 d.

Projekto tikslas – sudaryti prielaidas veiksmingiau ugdyti pradinių klasių mokinių praktinius, problemų sprendimo gebėjimus ir kūrybiškumą.

    Projekto uždaviniai:

  • Įvertinti praktinių ir problemų sprendimo gebėjimų bei kūrybiškumo ugdymo pradinėse klasėse situaciją, galimybes ir numatyti tobulinimo kryptis.
  • Tobulinti pedagogų, švietimo pagalbos specialistų ir mokymosi visą gyvenimą sistemos darbuotojų edukacines, vadybines kompetencijas.
  • Rengti metodines ir mokymo(si) priemones praktinių, problemų sprendimo gebėjimų ir kūrybiškumo ugdymui.

Planuojant ir vykdant projekto darbus sparčios kaitos kontekste labai svarbu turėti patikimą informaciją apie esamą būklę, todėl siekiant projekto tikslo bus vykdomas mokslinis švietimo būklės tyrimas, kurio metu bus surinkta ir apibendrinta informacija apie pradinių klasių mokinių praktinių, problemų sprendimo gebėjimų ir kūrybiškumo ugdymo situaciją, poreikius ir galimybes Lietuvoje bei užsienio šalyse, organizuota 10 viešųjų konsultacijų įvairiuose Lietuvos regionuose su švietimo bendruomene: tai suteiks galimybę švietimo bendruomenės nariams išsakyti savo nuomonę apie praktinių, problemų sprendimo gebėjimų ir kūrybiškumo ugdymą, galimybes, kryptis, sudarys sąlygas projekto idėjų sklaidai. Viešųjų konsultacijų metu surinkta projekto įgyvendinimui aktuali informacija ir mokslinio švietimo būklės tyrimo rezultatai bus naudojami įgyvendinant kitas projekto veiklas, aptariami su suinteresuotais švietimo bendruomenės atstovais.

 Prienų Ąžuolo progimnazija, Nemuno pradinio ugdymo skyrius

  • Prienų Revuonos pagrindinė mokykla
  • Išlaužo pagrindinė mokykla
  • Balbieriškio pagrindinė mokykla

 

2013 m. vasarą mūsų mokykla ir pradinių klasių mokytojos, muzikos, anglų k. ir specialistės buvo pakviestos prisijungti prie projekto „Pradinio ugdymo tobulinimas“ ir įsitraukti į besimokančių mokyklų bendradarbiavimo tinklų kūrimą. Per tą laiką:

2013-06-06 pavaduotoja ugdymui G.Šliumpienė dalyvavo konferencijoje „Pradinio ugdymo tobulinimas, kuriant besimokančių mokyklų tinklus“

2013-12-10-11 dienomis  seminare „Besimokančių mokyklų bendradarbiavimo tinklų kūrimas ir palaikymas“ naujai prie projekto prisijungusių mokyklų komandoms dalyvavo psichologė I.Žukovienė, spec. pedagogė R.Juodsnukienė, soc. Pedagogė O.Lebedinskienė, pavd. Ugd. G.Šliumpienė.

Taip pat vyko 2 prisijungusių mokyklų komandų seminarai - susitikimai Prienų „Ąžuolo“ progimnazijoje.

 

1.2.3. VEIKLA.

BESIMOKANČIŲ MOKYKLŲ BENDRADARBIAVIMO TINKLŲ KŪRIMAS IR PALAIKYMAS

 

 Veiklos tikslas –

tobulinti pedagogų, švietimo pagalbos specialistų ir mokymosi visą gyvenimą sistemos darbuotojų  edukacines, vadybines kompetencijas dalyvaujant besimokančių mokyklų bendradarbiavimo tinklų veikloje.

 Rezultatai:

  • parengta besimokančių mokyklų bendradarbiavimo tinklų programa ir jai realizuoti reikalinga metodinė medžiaga;
  • sukurtas besimokančių 54 mokyklų bendradarbiavimo tinklas
  • organizuotas 131 kvalifikacijos tobulinimo seminaras mokyklų komandoms ir bendruomenėms.

 

   

 

Pirmasis susitikimas su naujai prie projekto prisijungusių mokyklų mokytojais

Prienų „Ąžuolo” progimnazijoje

 

Spalio 21d. „Ąžuolo” progimnazijoje vyko pirmasis prisijungusių mokyklų seminaras, į kurį pakvietėme Balbieriškio, Išlaužo ir „Revuonos” pagrindinių mokyklų pradinėse klasėse dirbančius pedagogus.

  Seminare dalyvavo mūsų komandos kuratorės UPC veiklos vyr. specialistė Aista Kuraitė – Volbekienė ir VŠĮ „Lyderystės ekspertų grupė” direktorė Nomeda Marazienė. Nuoširdžiai ir šiltai seminaro dalyvius pasveikino ir sėkmės linkėjo mokyklos direktorė Irena Tarasevičienė.

  Kaip mums sekėsi? Buvo nerimo, ypač ruošiantis... Kas mums pasisekė? Tai laiko vadyba – pavyko laikytis numatyto reglamento. Pasirinkome dvi temas – mūsų nuomone, jų tikrai pakako.

Temą „Mokytojas: problema ar galimybė kūrybiškumui ugdyti“ išsikėlėme iš projekto tikslo „...problemų sprendimo, kūrybiškumo ugdymo“ ir vystėme visą seminarą. Kaip tik čia mums gelbėjo mąstymo žemėlapiai (apskritimo žemėlapis) – iš skirtingo požiūrio (mokinių, tėvų, kolegų, mokyklos vadovų, Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų) aiškinomės, koks yra kūrybiškas mokytojas.

  Problemą „Kūrybiškumui trukdo pasitikėjimo stoka“ nagrinėjome pasitelkę keletą nuoseklių žemėlapių (priežastis – pasekmė). Sprendžiant šias problemas labai svarbus reflektyvus klausinėjimas. Mums reikėjo dar giliau pažvelgti į problemą ir įtraukti dalyves į aktyvesnę diskusiją: kokia situacija jūsų mokykloje; kaip skatinate, palaikote kolegų kūrybiškumą; koks tėvų požiūris apie mokytojo kūrybiškus sprendimus; kodėl vienoks ar kitoks atskirų grupių vertinimas?...

„Mokytojas – tai galimybė“ buvo kertinė idėja, kuri „pasitikėjimo savimi“ siūlą nutiesė į antrąją seminaro temą – pasitikėjimas savimi ir asmeninio efektyvumo lavinimas.

 Su visais pliusais ir minusais seminaras pavyko. Mes supratome – daugiau praktinės veiklos, diskusijos, o taip pat nepamiršti „įsispirti į seminaro dalyvių mokasinus“.

                                                                                                                                                       Janina Pranskevičienė

 

Antrasis susitikimas su naujai prie projekto prisijungusių mokyklų mokytojais

Prienų „Ąžuolo“ progimnazijoje

 

Sausio 8 d. Prienų „Ąžuolo“ progimnazijoje vėl rinkosi Balbieriškio, Išlaužo ir Revuonos pagrindinių mokyklų mokytojai į antrąjį projekto „Pradinio ugdymo tobulinimas“seminarą „Mokykla – besimokanti bendruomenė“. Sulaukėme ir viešnios iš Vilniaus – Rimos Bačkienės. Ji atvyko su dovanomis – naujausiomis knygomis.

Seminarą pradėjome kūrybine užduotimi – mokytojos grupėse kūrė pasakojimus, muzikavo, dirbo su Lego kaladėlėmis, popieriaus plastika, vaidino lėlių teatrą pagal lietuvių patarles apie šių metų simbolį arklį – išlaisvinome savo kūrybiškumą...

Seminaro idėją „Mokytojas ir mokinys: dideli ir maži kūrybiniai atradimai“ atskleidėme ieškodamos sąlyčio taškų tarp „kūrybingo mokytojo ir/ar kūrybingo mokinio bei smalsumą ir tyrinėjimą, kūrybiškumą skatinančios aplinkos“.  Mokytojos svajojo... ir kūrė savo klasės, mokyklos kūrybines aplinkas: „Menų studiją“, gamtamokslinę laboratoriją, kampelį smalsiems ir išradingiems, knygelių mylėtojų klubą, matematinių žaidimų, konstravimo centrą, siužetinių –vaidmeninių žaidimų kampelį „Noriu būti“. Išgirdome daug puikių idėjų, kurias  sieksime įgyvendinti.

Mes džiaugėmės, kad pasiūlę daugiau praktinės veiklos, pasiekėme visų dalyvių geranorišką, aktyvų įsitraukimą. Smagu buvo išgirsti, ką laimingoji kolegė šiandien sužinojo, kokių naujų idėjų pasisėmė  ir papasakojo savo sėkmingajai kolegei – taip „Role play “panaudojome seminaro refleksijai.

Viešnia Rima Bačkienė pristatė naujausias projekto išleistas knygas „Knyga apie mokinių kūrybiškumą“ ir „Kūrybiškumas pradinėje mokykloje“. Labai smagu, kad mokyklose turėsime tokius puikius leidinius, esame dėkingos ir Rimai ir projekto komandai už šias dovanas.

                                                                                                                                 Janina Pranskevičienė

 

 

          

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© 2014 Visos teisės saugomos
190194851 // Mokyklos g. 1, Išlaužo k., Išlaužo sen., Prienų r. sav. // +370 319 48545 // mokykla@islauzas.prienai.lm.lt