Tyrėjų naktis (2016-10-06)

5 ir 8 klasių mokiniai dalyvavo tyrėjų nakties renginiuose.

Kasmet rugsėjo paskutinį penktadienį Tyrėjų nakties organizatoriai primena: nebūtina gimti Enšteinu, kad kasdien atrastum ką nors naujo!’’ Jau daugiau nei dešimtmetį Tyrėjų naktis kasmet mokslo entuziastus kviečia susipažinti su įtraukiančiais ir intriguojančiais moksliniais tyrimais, inovacijomis bei išradimais. Tyrėjų nakties proga duris atvėrė ir įspūdingus rezultatus demonstravo  ALEKSANDRO STULGINSKIO UNIVERSITETO DĖSTYTOJAI IR STUDENTAI.

Mūsų mokyklos 5-os ir 8 klasės mokiniai bei jų auklėtojos Neringa Baranauskienė ir Valdonė Rasimienė taip pat dalyvavo tyrėjų nakties renginiuose.

Pirmiausia susipažinome su   medžioklėtyros laboratorijos įranga ir joje  atlikome laboratorinius tyrimus. Iš pradžių buvo  pristatyti įvairių laukinių gyvūnų skirtingi amžiaus nustatymo metodai. Vėliau laboratorijoje, remiantis dalomąja medžiaga, mokiniai išmoko praktiškai suskirstyti kanopinius žvėris į amžiaus grupes. Po to dalyvavome pamokoje ,,Kaip formuojasi upės?”  Susipažinome  su pagrindiniais upės ir jos slėnio elementais. Taip pat buvo paaiškinta, kaip formuojasi upė ir pademonstruota, kaip susidaro upės vingiai, kaip vyksta krantų eroziniai procesai ir kokios priemonės taikomos šlaitų sustiprinimui.

Dalyvavome  įvairiose lauko demonstracijose (ekologinės žemdirbystės, dirvožemio valdymo, sėjomainos, žieminių rapsų auginimo technologijų). Taip pat  turėjome galimybę išbandyti laboratorinę įrangą: lapų skaitytuvą, mikroskopą, nešiojamąjį chlorofilo metrą. Tyrinėjant  augalus, atsivėrė netikėtos, plika akimi nematomos paslaptys. Laboratorijoje mokiniai pasijuto tikrais jaunaisiais mokslininkais. Mokiniai buvo patenkinti, kad Gamtamokslinio ugdymo  pamokos vyko netradicinėje aplinkoje. Džiaugėmės vieni kitų aktyvumu, geranoriškumu, pastabumu. Mokiniai į mokytojos užrašų knygelę užrašė savo mintis ir pasidalijo, kas jiems paliko didžiausią įspūdį:  ,,Man patiko žiūrėti, kaip spausdintuvas 3 D atlieka tyrimus (Austėja ), ,,Patiko tyrinėti, pamačiau daug žvėrelių iškamšų” (Mantvydas), “Patiko važiuoti nauju traktoriumi. Sužinojau, kaip juo reikia dirbti žemę, purkšti piktžoles laukuose” (Lukas), “Labiausiai patiko laukų bandymų stotis, bet įdomu buvo ir medžiotyros laboratorijoje”  (Tautvydas), “Gana įdomu buvo tyrinėti stirnos ragus” (Eimantas), “Buvo įdomu, kad galėjome viska paliesti, tyrinėti, o ne tik klausytis teorinės medžiagos. Taip pat sudomino naujoviškiausia žemės ūkio technika” (Erikas ), “Sužinojau, kaip apskaičiuoti laukinių žvėrelių amžių. Patiko, nes gavome daug dovanų. Malonu buvo vaišintis, ragauti įvairias aliejaus rūšis” (Gintarė ).

O mes, mokytojos, tikimės, kad mokiniai ne tik pagilino šių dalykų žinias, bet ir patobulino bendrąsias kompetencijas, bendravimo bei dalyvavimo diskusijose įgūdžius.

 

                                                                  Biologijos mokytoja metodininkė Rita Kišonienė

 

 

 

 

 

Priedai:

Atgal...
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© 2014 Visos teisės saugomos
190194851 // Mokyklos g. 1, Išlaužo k., Išlaužo sen., Prienų r. sav. // +370 319 48545 // mokykla@islauzas.prienai.lm.lt