Pedagogų veiklos žingsniai (drausminimo)

 

PATVIRTINTA

Išlaužo pagrindinės mokyklos

Direktorės

2012 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. M-43

 

PEDAGOGŲ VEIKLOS ŽINGSNIAI IŠLAUŽO PAGRINDINĖJE MOKYKLOJE NETINKAMAI ELGIANTIS MOKINIAMS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Pedagogų veiklos žingsniai Išlaužo pagrindinėje mokykloje netinkamai elgiantis mokiniams  parengti vadovaujantis Išlaužo pagrindinės mokyklos direktorės 2007 m. rugpjūčio 31 d. NR.V-112 patvirtinta tvarka „Mokytojų veiklos žingsniai nusižengus mokiniui“ ir LR švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 28 d. „Rekomendacijomis dėl poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokiniams“

2. Naudojamos tvarkoje sąvokos:

2.1.Netinkamas mokinio elgesys – mokinio elgesys, keliantis realų pavojų jo paties ir (ar)  kitų asmenų gyvybei, sveikatai, psichologiniam ar fiziniam saugumui arba turtui, taip pat pasikartojantis, tyčinis, agresyvus, įžūlus, griaunantis ugdymosi procesą, pažeidžiantis kitų asmenų garbę ir orumą bei psichologinį ir fizinį saugumą mokinio elgesys.

2.2.Poveikio priemonės – mokyklos darbuotojo veiksmai, kuriais siekiama nutraukti ar sustabdyti netinkamą mokinio elgesį bei atkurti psichologiškai ir fiziškai saugią ir savitarpio pagarba grįstą  ugdymosi aplinką.

2.3. Pedagogų veiklos žingsniai, netinkamai elgiantis mokiniams:

2.3.1. Mokytojas žodžiu perspėja mokinį.

2.3.2.Mokytojas  įvykį įrašo į elgesio fiksavimo lapą/pažymą vidaus taisyklių pažeidimą ir parašo pastabą mokiniui į elektroninį dienyną šitaip informuodamas mokinio tėvus.

2.3.3.Po mokytojo įrašytos pastabos mokiniui vyksta auklėtojo/ socialinės pedagogės individualus pokalbis apie tai, kaip mokinys savo netinkamą elgesį keis į tinkamą (nusižengimo priežastis ir tolimesnį mokinio elgesį).

2.3.4.Per duotą pasitaisymo laikotarpį nepakeitus savo elgesio, klasės vadovas kartu su socialine pedagoge pildo drausmės pažeidimo aktą. Su juo privalo susipažinti tėvai vienu iš trijų būdų, priklausomai nuo situacijos ir pažeidimų pobūdžio: 

2.3.4.1. aktą į namus parsineša pats mokinys, tėvai susipažinę pasirašo, lapą mokinys grąžina socialinei pedagogei:

2.3.4.1. aktą į namus neša auklėtoja/socialinė pedagogė ir kalbasi su tėvais bei vaiku, grąžina lapą socialinei pedagogei;

2.3.4.2.tėvai kviečiami į mokyklą pokalbiui su auklėtoja, socialine pedagoge, mokytojais ir vaiku, visi pasirašo akte;

2.3.5.Jeigu drausmė pažeista sumušant kitą, drausmės pažeidimo aktas pildomas iškart po pirmo drausmės pažeidimo.

2.3.6. Po drausmės pažeidimo akto užpildymo mokiniui toliau nepakeitus savo elgesio jis kviečiamas į Vaiko gerovės komisiją. Pokalbio metu nustatomas bandomasis laikotarpis, per kurį mokinys privalo pradėti elgtis tinkamai bei jam skiriama psichologo ir/ar socialinio pedagogo pagalba.

2.3.7. Ypatingais atvejais po šio pokalbio mokinys gali būti pašalinamas iš mokyklos laikinai (nuo 1 iki 3 dienų dirbti savarankiškai, mokytojams paskyrus  darbus iš kiekvieno dalyko).

2.3.8. Mokinio elgesiui nepagerėjus, mokytojas/ai turi teisę raštu kreiptis į policiją dėl netinkamo mokinio/ių elgesio.

2.3.9.Jei mokinio elgesys toliau negerėja, be minėtų asmenų pokalbyje dalyvauja nepilnamečių reikalų inspektorius.

2.3.10.Ypatingais atvejais kviečiama Mokyklos taryba, kuri tariasi dėl kreipimosi į rajono Vaiko gerovės komisiją ar mokinio pašalinimo iš mokyklos, jeigu jam yra 16 metų.

 

II. POVEIKIO PRIEMONĖS IR BENDROSIOS JŲ TAIKYMO SĄLYGOS

3.  Mokyklos pedagogas, esant Tvarkoje nustatytoms sąlygoms ir siekdamas užtikrinti mokyklos bendruomenės narių ir (ar) aplinkinių saugumą, gali taikyti šias poveikio priemones ar imtis šių veiksmų:

3.1. iškviesti socialinę pedagogę ar mokyklos direktorę/pavaduotoją ugdymui, kurios pakeistų mokiniui ugdymo(si) vietą;

3.3. organizuoti mokinio daiktų patikrinimą (fiksuojant raštu Vaiko gerovės komisijos protokole);

3.4. panaudoti pagrįstus fizinius veiksmus (fiksuojant raštu Vaiko gerovės komisijos protokole).

4. Tvarkoje  numatytos poveikio priemonės taikomos mokiniui tik tada, kai mokykla yra išnaudojusi visas kitas galimas priemones ir švietimo pagalbos teikimo galimybes (pavyzdžiui, vesti individualūs pokalbiai su mokiniu ir jo tėvais (globėjais, rūpintojais) arba bent vienu iš jų ir kitos priemonės) ir jos nedavė laukiamų rezultatų, išskyrus neatidėliotinus atvejus, kai vaiko elgesys daro žalą ar kelia realų pavojų jo paties ir (ar) kitų asmenų gyvybei, sveikatai, saugumui ar turtui. Kitais atvejais į mokinio padarytus Mokyklos tvarkos taisyklių, mokinio elgesio normų ir (ar) mokymo sutarties nuostatų pažeidimus reaguojama kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

5. Apie mokiniui pritaikytą poveikio priemonę turi būti nedelsiant informuojamas mokyklos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) arba bent vienas iš jų, taip pat, esant būtinybei, savivaldybės vaiko teisių apsaugos skyrius ir (ar) teritorinė policijos įstaiga.

6.  Mokiniui pritaikytą poveikio priemonę ir Mokyklos darbuotojo veiksmus mokinio atžvilgiu privalu fiksuoti raštu Mokyklos vadovo nustatyta tvarka.

7. Mokyklos darbuotojas, įtaręs, kad mokinys Mokykloje ar jos teritorijoje vartoja narkotines, psichotropines, kitas psichiką veikiančias medžiagas ar yra apsvaigęs nuo šių medžiagų, turi vadovautis Vaikų, vartojančių narkotines, psichotropines, kitas psichiką veikiančias medžiagas nustatymo organizavimo aprašu ir laikytis jame nurodytų veiksmų sekos.

 

III. UGDYMOSI VIETOS PAKEITIMAS

8.Ugdymosi vietos pakeitimas gali būti taikomas mokytojo sprendimu, kai mokinio elgesys akivaizdžiai griauna  mokinių ugdymosi procesą pamokos metu.

9. Pakeitus ugdymosi vietą, mokinys atlieka mokytojo paskirtas užduotis prižiūrimas kito Mokyklos vadovo paskirto darbuotojo arba mokiniui teikiama reikiama švietimo pagalba.

10. Mokinio ugdymosi vieta gali būti pakeičiama ne ilgesnei kaip šį sprendimą priėmusio mokytojo pamokos trukmei. Esant būtinybei, šios priemonės taikymo trukmė gali būti pratęsiama tačiau ne ilgiau kaip iki tos dienos pamokų pabaigos.

 

IV. MOKYKLOS VADOVO AR JO ĮGALIOTO ASMENS IŠKVIETIMAS

11. Mokyklos vadovas ar jo įgaliotas asmuo tarpininkauja sprendžiant mokytojo ir mokinio ar mokinių grupės konfliktą, taip pat padeda mokytojui numatyti tolesnes mokinio(-ių) ugdymosi proceso organizavimo galimybes.

 

V. MOKINIO DAIKTŲ PATIKRINIMAS

12. Mokyklos darbuotojas ir (ar) Mokyklos vadovas arba jo įgaliotas asmuo turi teisę prašyti mokinio parodyti jo asmeninius daiktus. Mokinio daiktai negali būti tikrinami negavus jo sutikimo ir (ar) jam nedalyvaujant.

13. Jeigu mokinys sutinka parodyti savo asmeninius daiktus, parodymo metu turi dalyvauti mažiausiai du Mokyklos darbuotojai, vienas iš jų – Mokyklos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Paaiškėjus, kad mokinys turi draudžiamų daiktų, apie tai nedelsiant informuojami mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) arba bent vienas iš jų ir, esant būtinybei, teritorinė policijos įstaiga.

14. Jei mokinys nesutinka parodyti daiktų, apie įtarimus dėl draudžiamų daiktų turėjimo nedelsiant informuojami mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) arba bent vienas iš jų ir jie kviečiami atvykti į Mokyklą. Jiems nesutikus atvykti ir (ar) neatvykus nustatytu laiku, taip pat esant būtinybei, apie įtarimus dėl draudžiamų daiktų turėjimo nedelsiant informuojama teritorinė policijos įstaiga.

 

VI. PAGRĮSTI FIZINIAI VEIKSMAI

15. Atskirti mokinį, griaunantį bendrą klasės tvarką ar Mokyklos renginį, kai jis nepaiso pakartotinių reikalavimų ir raginimų laikytis elgesio taisyklių, išvedant jį iš patalpos (pavyzdžiui, klasės, salės, valgyklos ar pan.). Pamokos metu iš klasės pašalintas mokinys atlieka mokytojo paskirtas užduotis kitoje Mokyklos patalpoje, prižiūrimas Mokyklos vadovo paskirto darbuotojo, arba jam teikiama reikiama švietimo pagalba.

16. Pagrįsti fiziniai veiksmai gali varijuoti nuo stovėjimo tarp mokinių gresiant potencialiam atviram jų konfliktui, stovėjimo prieš mokinį, siekiant užkirsti kelią pavojingam mokinio elgesiui (pavyzdžiui, siekiant atitverti kelią prie lango, jei mokinys grasina iššokti, ar pan.), vedimo paėmus už rankos, iki mokinio sulaikymo, fiziškai apribojant mokinio veiksmus. Mokinio sulaikymas gali būti naudojamas tik ekstremaliose situacijose (pavyzdžiui, kai siekiama nutraukti mokinių muštynes, jeigu nėra kitų galimybių jų išskirti nenaudojant fizinės intervencijos; kai siekiama nutraukti mokinio save žalojantį elgesį, jį apglėbiant ir laikant tol, kol mokinys nurims, ir pan.).

17. Pagrįstų fizinių veiksmų naudojimas neturi kelti grėsmės vaiko gyvybei ir sveikatai.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

18. Mokyklos direktorius arba jo įgaliotas asmuo nustato:

18.1.  poveikio priemonių taikymo sąlygas ir tvarką  Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse, mokymo sutartyse.

18.2. supažindina mokinius ir jų tėvus (globėjus, rūpintojus) arba bent vieną iš jų su Mokyklos dokumentais (jų pakeitimais), kuriuose numatytos poveikio priemonės netinkamai besielgiantiems mokiniams, jų taikymo sąlygos ir tvarka;

19. Mokyklos vadovas įsakymu skiria:

19.1. mokyklos darbuotojus, prižiūrinčius mokinius 14, 22, 23.6 punktuose numatytais atvejais;

19. Mokyklos vadovas supažindina mokyklos darbuotojus su pedagogų veiklos žingsniais, netinkamai besielgiantiems.

---------------------------------------------------------------------------------

Parengė Vaiko gerovės komisijos narės: N.Baranauskienė, R.Juodsnukienė, O.Lebedinskienė, R.Meškauskas,  V.Milkevičienė, G.Šliumpienė, R.Žilinskienė, I.Žukovienė. 2012m. lapkritis

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© 2014 Visos teisės saugomos
190194851 // Mokyklos g. 1, Išlaužo k., Išlaužo sen., Prienų r. sav. // +370 319 48545 // mokykla@islauzas.prienai.lm.lt