ERASMUS+ KA2 "BEWARE OF ENDLESS WEALTHS. ART IS REVISING EUROPEAN VALUES. 2016-2018 M.

 

 

ERASMUS+KA2 MOBILUMAS TURKIJOJE

 

Nuo 2016 metų Prienų rajono Išlaužo pagrindinė mokykla dalyvauja ERASMUS+ KA2tarptautiniame projekte “Išsaugok amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes”.  Todėl gegužės mėnesį lankėmės Turkijoje, Akhisaro miesto ÜLKÜ mokykloje. Dalyvavome prasmingose projekto veiklose, susijusiose su tapyba bei pagarbos vertybe.

Pirmadienį mus, atvykusius į Ülkü mokyklą, svetingai pasitiko mokyklos bendruomenė. Mokiniai mus pasveikino šokdami šiuolaikinius bei tautinius šokius, mokyklos direktorius - šiltu žodžiu, o  vaikų darželio mažieji padovanojo savo rankų darbo atvirukus. Susipažinome su Akhisaro miestu, mokykla partnere, žaisdami žaidimus – vieni su kitais. Dienos veiklas pagyvino pavasario šventė, kurios metu šokome turkų šokius,  bendravome su mokyklos labai draugiškais bei maloniais vaikais. Vėliau apsilankėme pas miesto merą, kuris mielai atsakė į mūsų klausimus, o mes papasakojome apie savo šalį. Sugrįžę į mokyklą, dirbdami mišriose grupėse, sukūrėme paskutinį posmą (apie pagarbą) dainai apie vertybes. Šauniai leisdami laiką kartu, išmokome ją dainuoti.

 Antradienis prasidėjo prasminga CLIL pamoka „Tapybos istorija“, kurioje sužinojome svarbiausių meno istorijos faktų, aptarėme garsiausius pasaulio dailininkus bei jų paveikslus. Atlikę žaismingas CLIL pamokos įsivertinimo užduotis, pristatėme ir savo šalies  garsiausius  dailininkus, tapytojus, iliustratorius bei jų darbus. Pristatydami Lietuvos žymiausius dailininkus (Kęstutį Kasparavičių, Antaną Žmuidzinavičių, Petrą Kalpoką ir kitus), pademonstravome bei aptarėme ir 4 lietuviškos tapybos šedevrus. Labai džiaugiamės, jog Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveikslų reprodukcijos papuoš šio projekto mokyklas partneres Rumunijoje, Turkijoje, Slovakijoje bei Ispanijoje. O mūsų pieštos M.K.Čiurlionio paveikslų reprodukcijos dalyvavo projekto parodoje. Vėliau ir pačių laukė įdomus kūrybinis išbandymas – nutapyti paveikslą dėlionę. Kiekviena grupė turėjo nudažyti dėlionės dalis pagal pateiktą pavyzdį. Kai baigėme, tas dalis sudėjome į paveikslą. Mums tikrai pavyko! Galiausiai laukė dar vienas išbandymas – Ebru meno dirbtuvės. Aktyviai padirbėję, pasidžiaugėme puikiu rezultatu.

Trečiadienio rytą autobusu išskubėjome į Izmiro miestą, į tapytojos LaleTemelkuran darbo studiją. Ten, bendradarbiaudami su menininke, paruošėme mūsų rankų pano kaip pagarbos vieni kitiems bei draugystės simbolį. Nusifotografavę su studijos šeimininke, nuvykome stebėti  Izmiro simfoninio orkestro repeticijos, kuri mus itin sužavėjo bei  įkvėpė geriems bei kūrybiškiems darbams. O Menisoje aplankėme musulmonų maldos namus – sultono mečetę. Joje gidas papasakojo apie islamo religijos esminius dalykus, kurie mus ne tik sudomino, bet ir paskatino gerbti kitas religijas bei jų tikinčiuosius. Kelionės pabaigoje jautėmės pavargę, bet kupini dienos įspūdžių.

                      Ketvirtadienis vėl prasidėjo kūrybiškai. Turėjome galimybę sukurti spalvingą, unikalų krepšelį, panaudodami trafaretus, įvairias žaismingas spalvas. Tokios kūrybinės dirbtuvės įkvėpė mus, motyvavo tolimesnėms veikloms. Vėliau diskutavome, kas yra pagarba ir kaip atpažinti nepagarbą. Pasidžiaugėme, jog visų šalių partnerių mokiniai taip pat supranta pagarbą. Popierinius  lapelius su savo mintimis „ ką aš gerbiu ir kaip tai parodau“ suklijavome mokykloje ant „Pagarbos medžio“. Negana to, mokėmės gerbti, suprasti kitokius - neįgalius – žmones, dalyvaudami bendroje veikloje. Paspaudę vieni kitiems rankas, jautėmės drąsesni, todėl  padėjome vieni kitiems ant mokyklos sienos sudėti savo rankų antspaudus. O vakare laukė Menų naktis – viena iš įspūdingiausių veiklų šiame mobilume. Joje dainavome dainas gimtąja bei turkų kalbomis, nuskambėjo galutinis projekto dainos apie vertybes variantas, kuriam pritarė gausus turkų mokinių choras. Taip pat iškilmingai buvo įteikti mobilumo pažymėjimai. Diena nė kiek neprailgo, todėl neslėpėme šypsenų bei džiugesio.

Penktadienis – edukacinių išvykų diena. Aplankėme daug įspūdingų vietų: šv. Mergelės Marijos apsireiškimo namus, kur palikome savo norus, užrašytus ant paprastų popierinių servetėlių, ant norų sienos, keletą žymių savo pobūdžiu, išliekamąją verte miestelių bei kaimų.  Labai didelį įspūdį paliko antikinis Efeso miestas, kuriame prieš akis atsivėrė senovės Graikijos bei Romos vaizdai su skulptūrų bei dailės šedevrais. Šios edukacinės kelionės mums padėjo geriau pažinti įvairias kultūras, sustiprino ir pagarbos jausmą.

 Kuo naudingas mums šis - paskutinysis -projekto mobilumas? Vėl susiradome naujų draugų, susipažinome su nauja kultūra, pasidalinome savo patirtimi su kitais, patyrėme nepatirtų pojūčių. Tuo pačiu dar kartą atradome tapybą kaip meną bei pagarbą kaip vertybę. Supratome, kad abi yra labai svarbios kiekvieno mūsų gyvenime, nesvarbu, kokios tautybės ar religijos esame.

Erikas Valatka, Gabija Anusevičiūtė, Paulina Gemplerytė, Gertrūda Simanavičiūtė, Mobilumo Turkijoje dalyviai

 

Dissemination:

http://geraprienuose.lt/naujienos/erasmuska2-mobilumas-turkijoje/ 

http://www.svietimonaujienos.lt/issaugok-amzinasias-vertybes/

http://www.naujasisgelupis.lt/?p=37664

 


 

Erasmus+KA2 mobilumas Rumunijoje

Nuo 2016 metų Prienų rajono Išlaužo pagrindinė mokykla dalyvauja Erasmus+KA2 tarptautiniame projekte „Išsaugok amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes“. Todėl kovo mėnesį mes, šeši dalyviai, lankėmės Rumunijoje, Iasi miesto mokykloje ȘCOALA GIMMNAZIALĂ ISAIA TEODORESCU. Dalyvavome projekto veiklose, susijusiose su teisingumovertybe bei dramos menu.

 Pirmąją mobilumo dieną buvome šiltai sutiktos mokyklos partnerės mokinių bei mero, kurį aplankėm kitą dieną miesto merijoje. Surengtame pasisveikinimo koncerte dalyvavo ne tik rumunų mokyklos mokiniai, bet ir žinomi Iasi krašto dainininkai. Po šventinės dalies kibome į tiesioginius projekto darbus – kūrėme vertybių dainos posmą apie teisingumą. Džiaugėmės, nes mūsų – lietuvių - eilutės buvo išrinktos geriausiomis. Po veiklų mokykloje buvome nustebintos šeimų svetingumu ir noru supažindinti su jų miestu, lankytinomis vietomis.

Antrąją dieną dalyvavome CLIL pamokoje apie Graikų teatrą. Dirbome grupėmis, sužinojome naujų ir įdomių dalykų, atlikome kūrybiškas užduotis. Vėliau svečiavomės Cogeaska regiono merijoje, kur labai šiltai ir maloniai mus priėmė miesto meras. Vėliau aplankėme Iasi nacionalinį teatrą, kuris yra išrinktas 7- u  gražiausiu teatru pasaulyje. Didelį įspūdį paliko ir  I – ojo Moldavijos karaliaus rūmai, kuriuose dabar įrengtas etnografijos muziejus; ortodoksų bažnyčios.  Teatrališkas ir linksmas gidas pasakojo ne tik apie Rumunijos istoriją, lankomų objektų išskirtinumus, bet  kalbino ir mus, domėdamasis kiekvienos šalies istorijos įvykiais bei kultūra.

Trečiąją dieną pradėjome dar viena įdomia CLIL pamoka apie kiną, jo istoriją. Asmeninę pažangą pasitikrinome žaisdami smagų žaidimą. Pasigaminę lėles, improvizavome teisingumo tema, pasipuošusios savo mokykloje sukurtais teisingumo marškinėliais. Negana to, kiekvienos šalies komanda pristatė ir savo šalies garsiausius aktorius. Dar demonstravome atsivežtus spektaklių teisingumo tema įrašus. Buvo išties  įdomu parodyti savąjį – „Teisybė ir neteisybė“ pagal lietuvių liaudies pasaką - pamatyti bendraamžių vaidinimus. Žavėjomės vieni kitų kūrybingumu bei išradingumu.

Ketvirtadienis ir penktadienis buvo skirtas edukacinėms kelionėms. Nuvykę į Brano miestą, aplankėme Brano pilį, apipintą įvairiomis legendomis bei istorijomis, dar kitaip vadinamą Drakulos – knygų, kino filmų herojaus - pilimi. Ši pilis paliko neišdildomą įspūdį. Važiuodami aukštais kalnais, gėrėjomis pirmą kartą išvystu kanjonu. Prahovos apskrityje pasigrožėjome ne mažiau įspūdinga savo vaizdingumu bei architektūros stiliumi Pelešo pilimi - viena  gražiausių pilių visoje Europoje. Kad ir  ilga kelionė, jautėmės dvasiškai pakylėti.

Kuo naudingas mums, mokiniams, šis mobilumas? Įgavome prasmingų naujų žinių, susipažinome su Rumunijos kultūra, susiradome naujų draugų. Supratome, kad ir teisingumas, ir kitos vertybės yra svarbios visose šalyse partnerėse. Ir kaip smagu, kad pasitelkdami dramos meną, tas vertybes galime išsigryninti ir išjausti. Dar ilgai dalinsimės kelionės įspūdžiais ir potyriais su šeima, draugais ir mokyklos bendruomene.

 

Gabija Kemežytė, Gabija Bruožytė, Gintarė Janušaitė, Saidra Petrauskaitė, mobilumo Rumunijoje dalyvės

Dissemination: http://geraprienuose.lt/naujienos/erasmuska2-mobilumas-rumunijoje/

                         http://www.naujasisgelupis.lt/?p=36447 

 

https://www.facebook.com/svietimonaujienos/?hc_ref=ARRn2PHeJf_okOqTXhEQ4mFJ_XIC3TpTt6AFwKpVMoamwqCAsfZ_nzT4vH2WPx1O7ng

 


 

KITAIP PAMINĖJOME

LIETUVOS NEPRIKLAUSOMYBĖS ATKŪRIMO DIENĄ

„Kur nėra teisingumo, nėra ir laisvės,

o kur nėra laisvės, ten nėra ir teisingumo“.

                                                                                                                                          Vokiečių rašytojas Johanas Zoimė

Kovo 9 diena Išlaužo pagrindinėje mokykloje - Projektinė diena. Mes, mokyklos bendruomenės nariai, kartu su seniūnijos darbuotojais dalyvavome „TEISINGUMO ŽIBINTŲ PARADE“ Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti.

Projektinės dienos veiklos prasidėjo nuo aštuntos ryto. Visų  klasių mokiniai kartu su auklėtojais baigė su iliustruoti ir aptarti plakatus su iš anksto pasirinkta tema, susijusia su mokinių teisėmis ir pareigomis. Klasių valandėlėse mokiniai jau iš anksto diskutavo apie vaikų teises ir pareigas, išdėstytas „Vaikų teisių konvencijoje“. Pavyzdžiui, visi mokiniai turi teisę į mokslą, bet ir pareigą stropiai mokytis, visi turi teisę į gydymą, bet ir pareigą saugoti savo ir kitų sveikatą, visi turi teisę būti mylimi šeimoje, bet ir pareigą padėti šeimos nariams, visi turi teisę būti gerbiami, bet ir pareigą gerbti kitus žmones.

Na, o sutartu laiku visi mokytojai, priešmokyklinukai,  1-10 klasių mokiniai bei keletas seniūnijos ir Išlaužo kaimų bendruomenės atstovų susirinko į aikštelę priešais mokyklą. Parado dalyviai vilkėjo Teisingumo marškinėlius, kuriuos sukūrė patys. Užrašas ant marškinėlių patvirtina, jog mūsų bendruomenės nariai yra prieš nelygybę (plačiąja prasme), rasizmą, trokšta taikos tarp valstybių visame pasaulyje. O svarbiausiai – žino savo teises bei pareigas ir stengiasi jų laikytis, jomis vadovautis. Piešinys ant marškinėlių - svarstyklės, ant kurių „lengvas“ teisingumas (plunksna) sveria daugiau nei sunkesnis neteisybės obuolys.  Teisingumo marškinėlių simbolika – mokinių idėjos - rodo, kad pritardami šioms mintims jau prisidedame kurdami savo valstybę – Lietuvą. O pradinių klasių mokiniai rankose nešėsi Teisingumo žibintėlius, nes „ir šviesa, ir tiesa“, anot Vinco Kudirkos „Tautiškos giesmės“, valstybėje  - neatskiriami dalykai.

 Parado dalyviai, įamžinę nepaprastą akimirką nuotraukoje, nešini plakatais, trispalvėmis vėliavėlėmis, balionais, pajudėjo Mokyklos, Maironio, Draugystės, Žvejų ir Vytauto Gurevičiaus gatvėmis. Žygiavome mojuodami trijų spalvų balionais, klausydami pačių gražiausių dainų apie Lietuvą – M.Mikutavičiaus, P.Meškėlos, grupės „Thundertale“ ir ktų - įrašų. Visi pareigingai laikėmės saugumo kelyje taisyklių: ėjome kelkraščiu, neskubėdami, kolonoje stovėjome po tris, mokytojos vilkėjo specialias pėsčiųjų liemenes ir stebėjo, kaip sekasi žygiuoti jų mokiniams. Buvome susikaupę, o kartu nusiteikę pakiliai, nes jautėme, jog esame didelė jėga, kuri išreiškia savo valią, pasisakant už teisingumą mūsų valstybėje, savo teises ir pareigas, o svarbiausia - už  savo šalies laisvę. Žygio dalyvius stebėjo Išlaužo gyventojai, o Žvejų gatvėje vienos šeimos nariai išėjo mūsų pasveikinti su Lietuvos trispalve. Džiaugėmės, supratę, kad turime mus palaikančių.

Galiausiai, sugrįžę į mokyklos kiemą, neskubėjome skirstytis. Kiekvienos klasės atstovai uždegė ir paleido į dangų  įvairiaspalvius žibintus, kaip patvirtinimą, jog teisingumas – teisinės valstybės pagrindas, kurį kuriame ir mes, nedidelės kaimo mokyklos bendruomenė.

 

                                                                Parado dalyviai, Išlaužo pagrindinė mokykla

Dissemination: 

http://www.svietimonaujienos.lt/kitaip-paminejome-lietuvos-nepriklausomybes-atkurimo-diena/

http://geraprienuose.lt/naujienos/kitaip-paminejome-lietuvos-nepriklausomybes-atkurimo-diena/ 

 

http://www.naujasisgelupis.lt/?p=36278

 


 

MOKĖMĖS TOLERANCIJOS

 

Jau antri metai Išlaužo pagrindinė mokykla dalyvauja Erasmus+ KA2 tarptautiniame projekte „Išsaugok amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes”. Neseniai, gruodžio 3 - 9 dienomis,  partneriai iš Rumunijos, Turkijos, Slovakijos bei Ispanijos (Katalonijos regiono) atvyko į Išlaužą dalyvauti mobilumo veiklose. Prasmingų akimirkų - su TOLERANCIJOS vertybe ir ŠOKIU - netrūko.

Pirmąją mobilumo savaitės dieną svečius pasveikino mokyklos choras, solistai, duetai, kitos mokinių grupės, šokdami tautinius ir moderniuosius šokius, dainuodami liaudies bei populiarias dainas. Lietuviai mokiniai pristatė (Prezi) savo šalį, Prienų rajoną ir Išlaužo kaimą, parodė filmą apie mokyklą, pakvietė į ekskursiją po mokyklos patalpas. Susitikimas su Prienų rajono meru, švietimo skyriaus atstovais padrąsino visus prasmingoms projekto veikloms. Didelio svečių susidomėjimo sulaukė koncertas Prienų kultūros bei laisvalaikio centre. Jame liaudiškus, moderniuosius šokius atliko artistai iš Balbieriškio pagrindinės mokyklos, Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos, Prienų kultūros ir laisvalaikio centro, Jiezno gimnazijos, šoko laisvosios mokytojos ruošti šokėjai. Muzikavo Prienų meno mokyklos atstovai. Svečiai negailėjo aplodismentų bei žavėjosi profesionaliais pasirodymais.

Antradienio veiklas pradėjome susipažinimu – išmokome vieni kitų vardus, sužinojome įdomių dalykų apie vieni kitus. „Pasaulio kavinės“ metodu diskutavome, kokį poveikį turi šokis, besiugdant toleranciją. Dalyvavome CLIL (anglų kalba) pamokoje „Šokio istorija“, o šalių partnerių mokiniai supažindino visus su žymiausiais jų šalių šokėjais. Pertraukos metu smagiai trypėme kartu su „Ąžuolo“ progimnazijos bei Išlaužo mokyklos skautais, mokydami svečius lietuviškai linksmintis. Na, o šokio dirbtuvėse „Būk tolerantiškas mano tautiniam šokiui“išmokėme vieni kitus per liaudišką šokį pajusti tautos dvasią.

Trečiadienio rytas prasidėjo kūrybinėmis dirbtuvėmis. Sukūrėme trečiąjį dainos apie vertybes (toleranciją) posmą. Choru sudainavome jį repo stiliumi. Paruošėme pinholinės kamerosnuotraukų ekspoziciją. Mokymąsi šokti tęsėme Kauno „Dance4fun“ šokių studijoje, kurioje profesionalus šokėjas Tomas Slausgalvis įkvėpė dalyvius pasimėgauti sportiniais šokiais (flash mob). O vakare laukė smagi vakaronė, į kurią susibūrė ir Išlaužo bendruomenės atstovai,  su šauniu Birštono folkloro kolektyvu „Raskila“. Šokome, bendravome, reflektavome, pildydami popierinius tolerancijos obuoliukus..

Ketvirtadienis – edukacinė diena. Keliavome į Šiaulius, kuriame aplankėme Šokolado muziejų, Kryžių kalną. Bene didžiausią įspūdį svečiams paliko Palangos gintaro muziejus, kuriame ne tik susipažinome su ekspozicija, bet ir dalyvavome edukacinėje programoje – iš įvairių natūralių medžiagų ir gintaro pasigaminome atvirukus, kūrybiškai juos pristatėme grupės nariams.

                      Paskutiniąją mobilumo dieną, iškilmingai įteikę pažymėjimus mobilumo dalyviams,   nuvykome į Trakus bei Vilnių. Kelionės vadovė – mūsų kraštietė – gidė Rima Bačkienė aprodė  pačias gražiausias bei prasmingiausias šių miestų vietas. Be abejo, daug teigiamų emocijų sukėlė ir Vilniaus Kalėdų eglė. Grįžę į Išlaužą, atsisveikinome ašarodami bei dėkodami vieni kitiems už įsimintiną savaitę.

                      Po mobilumo mūsų mokykloje savaitės galime drąsiai teigti: buvome tolerantiški ir išmokome būti dar tolerantiškesni kitų tautų žmonėms, kitokiai kultūrai, galų gale vieni kitiems.  Patyrėme dar nepatirtų pojūčių. Tuo pačiu dar kartą atradome, kad šokis suartina tautas, moko suprasti bei jausti kitaip. Ant refleksijos popierinio obuolio mobilumo dalyvė iš Turkijos parašė: “Jeigu manęs kas nors paklaustų, ar norėčiau šią savaitę pakartoti dar kartą, nedvejodama atsakyčiau „taip“.

                                                                                      Eglė Urbanienė, projekto koordinatorė

                      Dissemination: http://www.svietimonaujienos.lt/mokemes-tolerancijos/                  

                                           http://geraprienuose.lt/naujienos/mokomes-tolerancijos/

                                           http://geraprienuose.lt/naujienos/uzsienio-saliu-partneriu-vizitas-islauzo-pagrindineje-mokykloje/

 


 

ERASMUS + KA2 PARTNERIŲ SUSITIKIMAS SLOVAKIJOJE

 Prienų rajono Išlaužo pagrindinė mokykla dalyvauja ERASMUS+KA2 bendrojo ugdymo daugiašalės mokyklų partnerystės projekte „Išsaugokime amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes.“  Rugsėjo 12- 13 dienomis Slovakijoje, Čadsa mieste, įvyko antrasis projekto koordinatorių iš Rumunijos, Ispanijos, Turkijos bei Slovakijos susitikimas.

Susitikimo tikslas – reflektuoti, įvertinti pirmųjų projekto metų įvykdytas veiklas, jų poveikį mokyklų bendruomenėms. Mokyklų atstovai išdėstė aiškias pozityvias bei kritiškas nuostatas dėl jau įvykusių mokinių mobilumų Slovakijoje bei Ispanijoje. Negana to, dvi įtempto darbo dienas aptarėme  suplanuotas antrųjų projekto metų veiklas, susijusias su šokiu, drama, tapyba bei tolerancijos, pagarbos, teisingumo vertybėmis, įsivertinimo instrumentus, susitarėme dėl tolimesnių mokinių mobilumų vykdymo principų. Dalinomės profesionalia patirtimi su partnerių šalių mokytojais, mokytojo darbe atrasdami panašumų bei skirtumų.

Gruodžio mėnesį bus vykdomas projekto mobilumas Išlaužo pagrindinėje mokykloje. Laukia nemažai iššūkių bei profesinių gebėjimų išbandymų.

 

EGLĖ URBANIENĖ , PROJEKTO KOORDINATORĖ

 

http://geraprienuose.lt/naujienos/erasmus-ka2-partneriu-susitikimas-slovakijoje/

 

 


 

ERASMUS+KA2 MOBILUMAS ISPANIJOJE

 

Džiaugiamės, kad mūsų Išlaužo pagrindinė mokykla dalyvauja Erasmus+ KA2 tarptautiniame projekte „Išsaugok amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes”. Neseniai, gegužės 14 – 20 dienomis, dalyvavome antrame mokinių mobilume IspanijojeAlcover miestelyje. Prasmingų akimirkų  - su EMPATIJOS vertybe ir MUZIKA - netrūko.

Pirmąją dieną susipažinome su Institut Fonts del Glorieta mokykla, projekto partnere, dalyvavome  bendraamžių pamokose, kurios, kaip įsitikinome, skiriasi nuo mūsų mokymosi sistemos. Vėliau Alcover miestelio merijoje aplankėme merą, kuris papasakojo apie Alcover, domėjosi ir mūsų šalimis. Negana to,  miestelio muziejuje, garsėjančiame savo eksponuojamomis jau išnykusių vandens gyvūnų fosilijomis, dalyvavome praktinėje veikloje ir fosilijų pasigaminome patys. Po įdomios edukacinės programos lankėme įžymias Alcover vietas, kol po keturių kilometrų žygio atsidūrėme „Ermita del remei“ ermitaže. Čia ne tik mėgavomės įspūdingu Ispanijos kraštovaizdžiu, bet ir turėjome galimybę išmokti šokti tradicinį katalonų šokį.

Antradienį svečiavomės Taragonos mieste. Neįgaliųjų centre susipažinome su ten gyvenančiai žmonėmis, jų veikla. Buvo naudinga, nes supratome, jog neįgalieji – tokie patys žmonės kaip ir mes, tik jiems labai reikia mūsų dėmesio bei pagalbos integruojantis į visuomenę ir šiuolaikinį gyvenimą. Vėliau, keliaudami po miestą, susipažinome su Taragonos istorija: aplankėme romėnų miestelį, katedrą, balkoną su vaizdu į Viduržemio jūrą. Galiausiai pasakiškas Ispanijos oras „nuvijo“ mus visus į paplūdimį, kur tęsėme žaismingas bei skatinančias pažinti vieniems kitus projekto veiklas.

Trečiadienio rytas prasidėjo mokykloje. Visų šalių mokiniai pristatė savo šalies įvairių laikmečių žymiausius kompozitorius. Domėjomės, klausinėjome, reflektavome. Vėliau žvejų miestelyje Cambrils  klausėmės tradicinių katalonų darbo dainų, patys mokėmės dainuoti.  

Ketvirtadienį visi keliavome į Katalonijos sostinę Barseloną. Ten aplankėme futbolo stadioną “Stadium of Barca”, apžiūrėjome komandos „FC Barcelona“ trofėjus.  Įspūdinga „Palau de la Música“ koncertų salė savo grožiu sužavėjo ne tik mus, mokinius, bet ir daug mačiusias muzikos mokytojas. Klausydamiesi kūrinių, „išbandėme“ salės akustiką. Galiausiai aplankėme Barselonos simboliu laikomą garsiąją „Sagrada Familia“ bažnyčią, kuri mus sužavėjo savo dydžiu,  architektūriniu tikslumu. Grįždami į šeimas, dar ilgai kalbėjomės, diskutavome apie tai, kas išliko mūsų atmintyje.

                      Paskutinę dieną dalyvavome CLIL (anglų kalba) muzikos pamokoje. Joje ne tik pagilinome savo muzikos žinias, bet ir patobulinome anglų kalbos įgūdžius. Po įdomios pamokos išvykome į teminį laisvalaikio parką „Port Aventura“. Įdomu ir naudinga buvo tai, kad parkas padalintas į  skirtingas pasaulio šalys, todėl visi kartu tarsi apkeliavome pasaulį, neišvykdami iš Ispanijos. Įvairiose šalyse pamatėme tradicines detales, išgirdome joms būdingą muziką. Sugrįžę į miestelį atsisveikinome ašarodami bei dėkodami vieni kitiems už įsimintiną savaitę.

                      Be galo džiaugiamės, kad turėjome progą dalyvauti šiame mobilume. Susiradome naujų draugų, susipažinome su nauja kultūra, pasidalinome savo patirtimi su kitais, patyrėme dar nepatirtų pojūčių. Tuo pačiu dar kartą atradome muziką kaip meną bei empatiją kaip vertybę. Supratome, kad abi yra labai svarbios kiekvieno mūsų gyvenime, nesvarbu, kokios tautybės ar religijos esame.

                                              Erikas Simanaitis, 8 kl., Arnas Ežerskis, 7 kl.,Erasmus+KA2 projekto mobilumo Ispanijoje dalyviai

Dissemination: http://geraprienuose.lt/naujienos/erasmus-ka2-mobilumas-ispanijoje/; „Švietimo naujienos“

 

 


 

ERASMUS+ KA2 MOBILUMAS SLOVAKIJOJE

 

Nuo 2016 metų Prienų rajono Išlaužo pagrindinė mokykla dalyvauja ERASMUS+ KA2tarptautiniame projekte “Išsaugok amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes”. Šis projektas ypatingas tuo, jog jame numatyti mokinių mobilumai, o mums ši patirtis pirmoji. Todėl kovo mėnesį lankėmės Slovakijoje, Čadsos miesto ZŠ Razusova mokykloje. Dalyvavome prasmingose projekto veiklose, susijusiose su skulptūra bei draugystės vertybe.

Pirmadienio rytą mus, atkeliavusius iš Lietuvos, Rumunijos, Ispanijos bei Turkijos, mokykloje linksmai ir svetingai pasitiko mokytojai ir mokiniai. Aplankėme mokyklą, pabendravome su tuo metu pamokose dalyvavusiais mokiniais. Įsitikinome, jog daug guo esame panašūs. Apžiūrėję mokyklą, Čadsos meno galeriją, nuvykome į kalėdinių žaisliukų fabriką, kuris mus ypač sudomino. Turėjome galimybę pamatyti, kaip juos gamina, dažo ir puošia. Mūsų susidomėjimas tuo nesibaigė. Meniškame kultūros namų pastate stebėjome Slovakijos tradicinius šokius, klausėmės liaudies dainų, instrumentų skambesio, susipažinome su slovakų tautiniais kostiumais. Buvo tiesiog naudinga,  įdomu ir nepakartojama!

                      Antradienį dalyvavome CLIL pamokose apie skulptūros meno istoriją, reflektavome. Negana to, pristatėme garsiausius  Prienų rajono skulptorius, jų darbus, įrodėme jų kūrybos reikšmę mūsų krašto ir pasaulio žmonėms. Po įdomių prezentacijų nuvykome į J. Šerik galeriją. Pasirinkę norimą išbandyti veiklą, dirbome trijose kūrybinėse dirbtuvėse. Mes, lietuvės, pasirinkome išbandyti Čadsos regione tradicinį "Tinkery" meną.   Nesitikėjome, kad ši galerija ir veikla joje bus tokia stulbinanti!

                      Trečiadienį, pasiskirstę į grupeles, kūrėme dainos apie vertybes posmą bei melodiją. Repetavome, choru sudainavome bei įrašėme geriausiai pavykusį mūsų kūrybinį bandymą. Po garbing vizito pas Čadsos miesto merą,  grįžę į mokyklą, vėl dalyvavome kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose poromis lipdėme skulptūras iš modelino ant jau paruoštų formų. Darbas virte virė bendraujant, padedant vieni kitiems, pasidžiaugiant atliktu bendru kūrybiniu darbu.

O ketvirtadienis – išvykų diena.  Po ilgos kelionės autobusu leidomės į Demanovska laisvės urvus, kur matėme ir išgirdome pasakojimus apie stalaktitus ir stalagmitus. Tada mūsų laukė aukštieji Tatrai. Į pačią viršukalnę nekopėme, tačiau ir žemiau buvo įdomybių - ledo skulptūros ir ledo rūmai. Dar kartą įsitikinome, kad ledas irgi puiki medžiaga skulptūros menui. Mus be galo sužavėjo "Tricklandia" - modernaus meno muziejus, kuriame aplinka sukurta Disnėjaus pasakų motyvais. Supratome, jog iliuzija svarbi lavinant vaizduotę. Po ilgos dienos grįžome į šeimas, kur su tėvais apsikeitėme dovanėlėmis ir kartu šiltai bendraudami praleidom paskutinį vakarą Slovakijoje.

                      Penktadienį mokykloje  - apibendrinamoji, atsisveikinimo veikla. Garbingai įteikti pažymėjimai,  apsikeista atsivežtomis mokinių pagamintomis skulptūrėlėmis.  Labai šiltai atsisveikinome, buvo daug ašarų – niekas nenorėjo išsiskirti… O didžiosios skulptūros, kurias dekoravome savo šalies simboliais, stovės šios mokyklos parke ir primins mus.

Kokia nauda iš mobilumo mums, mokiniams? Per tą savaitę susiradome draugų, sustiprinome komunikacinę užsienio – anglų, rusų - kalbų kompetenciją. Supratome, kad visai nesvarbu, kokia kalba kalbame ar kokiame pasaulio krašte gyvename. Draugams tai nėra kliūtis.  Dar – įsitikinome, kad menas labai svarbus mokantis įvairių dalykų, išbandėme savo gebėjimus kurti. Negana to, supratome, kad kiekviena šalis yra unikali tiek moderniu, tiek klasikiniu savo menu. Todėl tikrai turėjome ko pasimokyti vieni iš kitų.

 

Austėja Skrupskaitė, Vasara Šiškutė, Gertrūda Simanavičiūtė, Paulina Gemplerytė, Prienų rajono Išlaužo pagrindinės mokyklos mokinės, mobilumo Slovakijoje dalyvės

 

 

Dissemination: “Švietimo naujienos” facebook;  www.geraprienuose.lt; “Naujasis gėlupis” (2017 m.  kovo 29 Nr.25)

 

 


 

LIETUVAI

Kiekvienais metais Išlaužo pagrindinės mokyklos bendruomenė mini LIETUVOS VALSTYBĖS ATKŪRIMO  šventę. Šiemet  vasario 15 dieną į mokyklą susirinkome netradicinėms projektinėms veikloms, skirtoms Lietuvai.

                      Mūsų šventinė diena prasidėjo aktų salėje, visiems dalyviams giedant Lietuvos Himną. Nuoširdžiai susirinkusius pasveikino mokyklos direktorė Rasa Žilinskienė, primindama pilietines mūsų  - lietuvių - pareigas bei palinkėdama prasmingos bei įsimintinos dienos.

                      Pirmoji veikla –gimtosios kalbos puoselėjimo akcija, kurios metu projektinės veiklos dalyviai ant Trispalve papuoštų lapų rašė diktantą. Gimtosios kalbos mokytojos –AldutėKlimavičienė, Eglė Urbanienė, Dalia Visockienė, Rasa Žilinskienė -  diktavo mūsų kraštiečio Justino Marcinkevičiaus tekstą „Atgimti žmogui ir tautai“ (iš knygos „Tekančios upės vienybė“). Ne tik rašėme, bet ir išsakėme savo mintis, samprotavome  apie Lietuvos teritoriją, istoriją, kalbą, žmogų bei gamtą – reflektavome.

                      Antrajai veiklai rinkomės  į kūrybines dirbtuves „Skulptūra draugystei“. Darbštieji mokyklos bendruomenės nariai – valytojos, meistrai, pavaduotoja ūkio reikalams Asta Tamošiūnienė jau buvo paruošę erdvę kūrybiniam darbui.Padedant dailės ir technologijų mokytojui Gintautui Ačui, naudodami papermache techniką (plėšytas popierius, maišytas su klijais), kūrėme savo skulptūrėles, kuriose atsispindėjo draugystė tarp žmonių bei tautų. Surengėme parodą. Geriausiai pavykusius kūrybinius produktus mūsų merginos -Vasara, Gertrūda, Austėja bei Paulina - veš į Slovakiją ir padovanos partneriams (pagal ERASMUS+KA2 tarptautinį projektą apie vertybes) kaip mūsų draugystės simbolį.

                      Pailsėti po kūrybinio darbo kvietė kino filmo salė – biblioteka. Joje dalyvių lūkuriavo bibliotekininkė Birutė Klimčauskienė bei istorijos mokytoja Valdonė Rasimienė. Stebėdami filmą „Kariai savanoriai“  galėjome prisiminti svarbius mūsų šaliai kovos už nepriklausomybę momentus.

                      Trečioji veikla įsuko į tradicinių vaikų žaidimų ir šokių sūkurį. Mūsų garbūs svečiai Prienų r. „Ąžuolo“ progimnazijos skautukai (vadovė Alma Liutkienė) kartu su mūsų mokyklos skautais (vadovė Audronė Ramoškienė) mokė projektinės dienos dalyvius lietuviškai linksmintis. Sukomės porose - net aktų salės grindys braškėjo! Sušilę, įraudę vis dėkojome mūsų svečiams – taip smagu buvo.

                      Projektinės dienos pabaigoje mokyklos direktorė Rasa Žilinskienė apibendrino gimtosios kalbos akcijos rezultatus. Apdovanoti visi rašiusieji diktantą - už susikaupimą, dailų raštą, aiškias pastraipas, interpretacines įžvalgas, atidumą. Dovana – ženklelis su Lietuvos kontūru trispalvės fone, kurį nuo šiol segėsime mokyklinio švarkelio atlapuose. Aišku, pagerbti ir kiekvienos klasės raštingiausieji. Jiems simboliniai mokyklos – raudoni, žali, geltoni – šratinukai.

                      Muzikiniu akcentu – papuliariomis karoke dainomis apie mūsų šalį, laisvę (vadovė muzikos mokytoja Aldona Armonienė) – susikibę už rankų baigėme projektinės dienos „Lietuvai“ veiklas. Mūsų tradicinis refleksijos medis, pražydęs vėliavos spalvų lapeliais, ošia :“Draugystė“, „Bendrystė“, „Tikras tautiškumas“, „Prasminga“, „Sušilau“... Tikrai dvasiškai sušilome švęsdami mūsų šalies gimtadienį.

                                                                 Išlaužo pagrindinės mokyklos bendruomenė

 

 

Dissemnination: the website/facebook of the school  ; http://geraprienuose.lt/category/naujienos/kultura-ir-svietimas/page/4/ (2017 vasario 17)

Regional newspaper „Naujasis gėlupis“

 

 


 

Kiekvienais metais Išlaužo pagrindinės mokyklos bendruomenė mini LIETUVOS VALSTYBĖS ATKŪRIMO  šventę. Šiemet  vasario 15 dieną į mokyklą susirinkome netradicinėms projektinėms veikloms, skirtoms Lietuvai.



 Mūsų šventinė diena prasidėjo aktų salėje, visiems dalyviams giedant Lietuvos Himną. Nuoširdžiai susirinkusius pasveikino mokyklos direktorė Rasa Žilinskienė, primindama pilietines mūsų  - lietuvių - pareigas bei palinkėdama prasmingos bei įsimintinos dienos.

 Pirmoji veikla – gimtosios kalbos puoselėjimo akcija, kurios metu projektinės veiklos dalyviai ant Trispalve papuoštų lapų rašė diktantą. Gimtosios kalbos mokytojos – Aldutė Klimavičienė, Eglė Urbanienė, Dalia Visockienė, Rasa Žilinskienė -  diktavo mūsų kraštiečio Justino Marcinkevičiaus tekstą „Atgimti žmogui ir tautai“ (iš knygos „Tekančios upės vienybė“). Ne tik rašėme, bet ir išsakėme savo mintis, samprotavome  apie Lietuvos teritoriją, istoriją, kalbą, žmogų bei gamtą – reflektavome.

 Antrajai veiklai rinkomės  į kūrybines dirbtuves „Skulptūra draugystei“. Darbštieji mokyklos bendruomenės nariai – valytojos, meistrai, pavaduotoja ūkio reikalams Asta Tamošiūnienė jau buvo paruošę erdvę kūrybiniam darbui. Padedant dailės ir technologijų mokytojui Gintautui Ačui, naudodami paper mache techniką (plėšytas popierius, maišytas su klijais), kūrėme savo skulptūrėles, kuriose atsispindėjo draugystė tarp žmonių bei tautų. Surengėme parodą. Geriausiai pavykusius kūrybinius produktus mūsų merginos -Vasara, Gertrūda, Austėja bei Paulina - veš į Slovakiją ir padovanos partneriams (pagal ERASMUS+KA2 tarptautinį projektą apie vertybes) kaip mūsų draugystės simbolį.

 Pailsėti po kūrybinio darbo kvietė kino filmo salė – biblioteka. Joje dalyvių lūkuriavo bibliotekininkė Birutė Klimčauskienė bei istorijos mokytoja Valdonė Rasimienė. Stebėdami filmą „Kariai savanoriai“  galėjome prisiminti svarbius mūsų šaliai kovos už nepriklausomybę momentus.

 Trečioji veikla įsuko į tradicinių vaikų žaidimų ir šokių sūkurį. Mūsų garbūs svečiai Prienų r. „Ąžuolo“ progimnazijos skautukai (vadovė Alma Liutkienė) kartu su mūsų mokyklos skautais (vadovė Audronė Ramoškienė) mokė projektinės dienos dalyvius lietuviškai linksmintis. Sukomės porose - net aktų salės grindys braškėjo! Sušilę, įraudę vis dėkojome mūsų svečiams – taip smagu buvo.

 Projektinės dienos pabaigoje mokyklos direktorė Rasa Žilinskienė apibendrino gimtosios kalbos akcijos rezultatus. Apdovanoti visi rašiusieji diktantą - už susikaupimą, dailų raštą, aiškias pastraipas, interpretacines įžvalgas, atidumą. Dovana – ženklelis su Lietuvos kontūru trispalvės fone, kurį nuo šiol segėsime mokyklinio švarkelio atlapuose. Aišku, pagerbti ir kiekvienos klasės raštingiausieji. Jiems simboliniai mokyklos – raudoni, žali, geltoni – šratinukai.

 Muzikiniu akcentu – papuliariomis karoke dainomis apie mūsų šalį, laisvę (vadovė muzikos mokytoja Aldona Armonienė) – susikibę už rankų baigėme projektinės dienos „Lietuvai“ veiklas. Mūsų tradicinis refleksijos medis, pražydęs vėliavos spalvų lapeliais, ošia :“Draugystė“, „Bendrystė“, „Tikras tautiškumas“, „Prasminga“, „Sušilau“... Tikrai dvasiškai sušilome švęsdami mūsų šalies gimtadienį.

 

                                    Išlaužo pagrindinės mokyklos bendruomenė

 

Dissemination: www.geraprienuose.lt  „Naujasis gėlupis“ (regional newspaper), School‘s website, facebook

 

 


 

MOKĖMĖS...

  Šiais mokslo metais mes, Išlaužo pagrindinės mokyklos bendruomenė, dalyvaujame ERASMUS+ KA2 tarptautiniame projekte „Išsaugok amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes“ (2016-2018).  Ugdytis  PAGARBOS  garbaus amžiaus žmogui gruodžio 21 dieną išvykome į Prienų globos namus. Nuvežėme didžiulę  dovaną Kalėdoms – įvairius menus siejantį koncertą.

Buvome itin šiltai sutikti globos namų administracijos, darbuotojų bei gyventojų. Visi stebėjosi – kiek daug mokinių, norinčių pabūti kartu su seneliais! Iš tikrųjų mūsų buvo tiek, – nuo pirmokų iki devintokų - kad vos sutilpome į du mokyklinius autobusus.

Jaukioje globos namų salėje jau lūkuriavo seneliai. Renginį pradėjo šeštokė Gabija kartu su mokytoja Egle, kviečiančiomis pabūti kartu „toj pačioj Žvaigždėj, toj pačioj Tyloj, toj pačioj Vilty...“ Koncertuodami mokiniai atskleidė įvairius savo meninius gebėjimus: dainavo (jaunučių choras „Volungėlė“, vyresniųjų mergaičių kamerinė grupė, 4 klasės kvartetas, merginų duetas, solistė Viktorija), grojo  įvairiais instrumentais – dūdelėmis (Dūdelių kapela), pianinu (4 klasės pianistas Linas), pradinių klasių mokinukai pagyvino pasirodymus liaudišku, o vyresnieji  linijiniu šokiu. Dramos būrelio nariai profesionaliai improvizavo Bruno Ferrero kūrinį „Dėžė“, o aštuntokas Erikas Simanaitis meniškai pasekė savo sukurtą pasaką „Stebuklingos pilys“.  Mokyklos Grožio studijos atstovės, pasikvietusios keletą drąsiausių globos namų gyventojų, skambant choro atliekamai adventinei liaudies dainai „Leliumai“, šukavo seneles. Taip mokėmės pagarbos, supratimo, atjautos.

Koncerto pabaigoje dėkojome vieni kitiems pagarbiai įteikdami dovanas – po naminį „grybuką“ kiekvienam seneliui, saldainiai mokiniams nuo globos namų darbuotojų. Su virpesiu balse seneliai dėkojo mažiesiems artistams ir jų mokytojoms – A.Armonienei, A. Klimavičienei, V. Rasimienei, R.

Juodsnukienei – bei mokyklos direktorei Rasai Žilinskienei už šiltą bendravimą ir kvietė atvažiuoti dar ir dar kartą, nes visatoje „šviečia VISIEMS VIENA Žvaigždė“.

 

                                                                                      Dalia Visockienė, ERASMUS+ projekto sklaidos komiteto narė

                                                                                      Eglė Urbanienė, projekto koordinatorė

Dissemination: http://www.naujasisgelupis.lt/?p=29802

                      http://geraprienuose.lt/naujienos/kultura-ir-svietimas/mokomes/

                                     „Švietimo panorama“, 2017 nr.1 http://www.emokykla.lt/Documents/Leidiniai/%C5%A0vietimo%20Naujienos/2017-01/01_Sv%20Panorama%20367.pdf

 


 

ERASMUS + KA2 PARTNERIŲ SUSITIKIMAS TURKIJOJE

Šiemet (2016 – 2018) Prienų rajono Išlaužo pagrindinė mokykla pradėjo dalyvauti ERASMUS+KA2 bendrojo ugdymo daugiašalės mokyklų partnerystės projekte „Išsaugokime amžinąsias vertybes. Menas permąsto Europos vertybes.“ Todėl lapkričio 15 dieną dvi mokyklos užsienio kalbų mokytojos – EGLĖ URBANIENĖ bei VALDONĖ RASIMIENĖ - išvyko į Turkijos Akhisar miestą susitikti su šio projekto mokyklų - partnerių atstovais mokytojais  iš Slovakijos, Rumunijos, Ispanijos bei Turkijos.

Monthly Reports 7
Monthly Reports 6
Monthly Reports 5
Monthly Reports 4
Monthly Reports 3
Monthly Reports 2
Monthly Reports 1
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© 2014 Visos teisės saugomos
190194851 // Mokyklos g. 1, Išlaužo k., Išlaužo sen., Prienų r. sav. // +370 319 48545 // mokykla@islauzas.prienai.lm.lt